Dues setmanes de vela i caiac

Us explicaré l'experiència des del meu punt de vista d'aquestes dues setmanes de vela i caiac.

Els primers dies ens van fer una introducció en el món de la vela, fent explicacions de parts del vaixell, com es monta, tallers de nusos bàsics mariners, com saber si podem sortir o no a causa de la meteorologia de cada dia que també hem après molt gràcies al taller que vam fer. Seguidament amb els dies vam posar en pràctica tot el que havíem après de l'aula al mar.

SETMANA DEL SIS AL NOU D’ABRIL:

El primer dia, dimarts vam sortir amb la llanxa, ja que per les condicions meteorològiques no podíem navegar amb seguretat. Aquesta sortida ens va servir per orientar-nos al mar, on són els punts cardinals, d'on prové el vent, quin és el  nom del vent... També vam anar a l'esplanada del port i ens van ensenyar les parts de l'embarcació, com bolcar i desbolcar l'embarcació, cosa que ens ha servit per als pròxims dies...

El dimecres vam fer un taller de nusos per aprendre els nusos bàsics per assegurar l'embarcació, per ajuntar cabs... I un cop ja els sabíem fer tots els vam practicar fent jocs de terra, així milloràvem la tècnica i la facilitat per fer-los més ràpid i millor.

El dijous i el divendres ja entrem a mar amb les embarcacions anomenades, raqueros, són velers més grans on hi queven unes 7-8 persones i amb un instructor, l'instructor és el qui ens ha ensenyat a portar l'embarcació, l'escota, el timó, el floc, repartir bé els pesos... Tothom va portar l'embarcació i va fer totes les tasques. Vam aprendre a portar diferents rumbs com per exemple el rumb de traves, i també vam aprendre a fer virades (maniobres). I finalment aquest dia el vam finalitzar fent una regata per equips, la qual va ser molt competitiva, aquesta regata s'iniciava entra la llanxa i una de les boies i el recorregut era, arribar fins a l'altre boia, fer una virada i tornar, el primer a finalitzar-lo guanyava.

SETMANA DEL DOTZE AL SETZE D’ABRIL:

El dilluns vam seguir sortint amb el raquero

tots junts i començant a practicar el rumb de  cenyida i anar agafant confiança a portar el

raquero, aquell dia feia ràfegues de vent  bastant fortes, i a causa de una ràfega molt  forta, aquell dia de navegació va ser molt  productiu, ja que a causa de les ràfegues  podíem navegar i saber reaccionar ràpidament  depèn de la intensitat del vent i la resposta del  vaixell. Això sí, teníem una problemàtica, i és  que si no sabíem dominar bé i reaccionar a  temps podíem bolcar fàcilment, cosa que  malgrat tot va passar, un grup va bolcar i es va trencar el màstil d'aquella embarcació.

El dimarts a causa de les condicions  meteorològiques vam fer la sessió de  caiac, aquesta sessió va consistir a  preparar els caiacs, preparar-nos  nosaltres i sortir a fer una ruta fins a les  Illes Medes, ens van explicar com s'ha  de sortir del port adequadament, per la  dreta, ja que els altres dies havíem sortit  remolcats amb els raqueros i no ens hi  fixàvem. Vam anar tranquil·lament fins a les Illes Medes, allà ens van explicar per què és un espai protegit, a causa de la fauna marina que hi habita. Vam vorejar les illes per veure-les al complet i finalment ens vam posar a la part sud-est i vam fer una sèrie d'activitats, una d'elles va ser una cursa, i l'altre una activitat de relleus amb caiac i quan arribàvem havíem de fer un nus dels que havíem practicat setmanes anteriors. Aquest dia ens vam mullar moltíssim, ja que ens esquitxen entre nosaltres i alguns vam bolcar.

El dimecres vam arribar, ens vam  canviar i vam anar amb els velers.  Molts grups encara van anar amb els  raqueros, però en Pol, en Joan Boada,  en Joel i jo vam anar amb un dels  Quest, un veler més petit on anem més  de pressa, hi cabem menys persones, i  ens podem penjar per agafar més  velocitat i no bolcar l'embarcació, cosa  que vam fer dues vegades per no  equilibrar el vaixell adequadament i jugar amb els pesos. Sort que dies abans ens havien ensenyat a bolcar i desbolcar el vaixell i ho vam fer el més ràpid possible. La resta del dia vam estar aprenent sols, com agafar el rumb de cenyida i anar a alta velocitat escurant el vaixell al màxim i penjant-nos molt.

El dijous, aquest dia va ser molt teòric, vam fer les presentacions del treball de cada grup i vam entrega'l, el treball de "preparació i organització d'una sessió de vela i caiac". Després del descans cada grup va haver de realitzar i posar a la pràctica una de les activitats proposades en el treball. Tres grups han realitzat activitats de terra i els altres dos han realitzat activitats dins l'aigua, les quals han sigut més difícils de portar a la pràctica correctament.

El divendres, l'últim dia, vam fer l'últim exercici d'aigua que va durar tot el matí, es tractava d'unes regates en un circuit triangular de tres boies on practicàvem tres rumbs totalment diferents que havíem practicat els darrers dies. Vam fer una sèrie de regates durant el matí cada equip pensant i fent servir diferents estratègies. Vam aprendre també ha fer virades i trabujades més efectives i ràpides per sortir millor.

Finalment ens vam anar a canviar i dutxar i ens vam acomiadar de la gent del club nàutic que ens havia ensenyat molt aquells dies. Voldria agrair molt la feina que han fet amb nosaltres, ja que amb dues setmanes hem après molt. Gràcies.

Entrades populars d'aquest blog

Sortida Quermany BTT

INFORMACIÓ DEL NOU CICLE PEL CURS 2021-22!!!