Bassegoda

Vam sortir el 6 de novembre a les 7 del matí per dirigir-nos amb bus cap al Bassegoda. Vam tenir una mica més d'una hora de trajecte fins a arribar. Un cop arribats vam baixar del bus i ens vam carregar la motxilla a l'esquena per començar a dirigir-nos cap al refugi que seria el lloc on haurem d'arribar el primer dia i que seria on dormirem aquella primera i freda nit. Vam començar a caminar, ja que el primer dia fins a arribar al refugi haurem de caminar uns 15 quilòmetres o sigui 5 o 6 hores. Quan feia 15 minuts (que ...) caminant vam parar-nos a treure's la roba que ens sobra per poder caminar més lleugers. Vam anar seguint passant per zones molt boscoses, zones amb molta pedra i roca, inclús travessant en més d'una ocasió el riu que baixava de la muntanya amb una aigua congelada. Per sort hi havia un bon nivell d'aigua i vam poder passar per sobre les pedres fent que no ens haguéssim de treure les sabates si els mitjons per travessar-lo. Un cop passat alguns d'aquests perills objectius vam arribar a l'ermita de Sant Aniol fundada el 859 i allà vam fer una parada on vam esmorzar i descansar una estona, 30 minuts després vam seguir el camí amb encara més pujada fins a l'hora de dinar. Vam parar en un descampat on vam seure i cadascú es va posar dinar el que s'havia portat de casa. 1 horeta més o menys després vam seguir i després si que ja no vam parar fins a arribar al refugi. Vam arribar al refugi al voltant de les 5, i el que vam fer va ser primer que cadascú decidís el lloc on voldria dormir i segon anar a recollir llenya per poder encendre la llar de foc que hi havia i així no passar fred o si més no tanta. Un cop això vam anar a buscar les coses per cuinar i el menjar tant com del sopar com de l'esmorzar i l'aigua. Després la comissió de jocs ens va fer un parell de jocs la sardina i l'altre era una petita broma a 2 companys de la classe. Un cop acabat tot i ja era totalment de nit el grup que cuinava es va posar a fer el sopar que era arròs i 2 hamburgueses per cadascú. Vam sopar i quan vam acabar de sopar vam estar parlant tots junts sobre que ens havia semblat el dia que és el que ens havia agradat més moment el que menys... L'endemà vam seguir la ruta tot i que amb tres companys menys, ja que dos no es trobaven bé hi haguessin sigut un perill subjectiu i l'altre per un compromís però vam seguir la ruta la resta del grup. Vam pujar fins al pic del Bassegoda on hi havia unes vistes espectaculars però vam haver de baixar força ràpid, ja que hi havia predicció de puja i així va ser quan encara ens falten 2-3 hores per arribar el bus que ens portes de tornada va començar a ploure, tothom va començar a treure la capelina, el impermeable... per arribar l'hora abans possible i el més possible a l'autobús però no i va haver-hi manera perquè tuti que ens protegís l'aigua ens anava quedant igualment a sobre i vam acabar xops. Un cop va arribar al desitjat bus i vam anar pujant, conforma vam anar arribant i quan ja i érem tots a dalt vam tirar capa casa després 2 dies fent la ruta del Bassegoda una ruta molt bonica i una experiència inoblidable com a grup classe.

A més a més durant la caminada la nostre comissió va haver d'anar gravant la ruta per després fer un vídeo de la sortida en general, també vam anar fent fotos per afegir en el vídeo que fariem de la sortida de 2 dies al Bassegoda.